Aplikowanie na stanowisko pracy jest procesem intensywnym zarówno czasowo, jak i emocjonalnie. Chcąc zwiększyć szanse na powodzenie i zminimalizować straty czasu, opracowano kilka starannie wyselekcjonowanych wskazówek, które można zastosować przed kontaktem z przyszłym pracodawcą.

Analizuj ogłoszenie o pracy

Zanim zdecydujesz się na wysłanie CV, dokładnie przeanalizuj ogłoszenie. Upewnij się, czy twoje umiejętności i doświadczenie rzeczywiście odpowiadają wymaganiom precyzyjnie sformułowanym w ogłoszeniu. Zarówno nadmierne, jak i niedostateczne kwalifikacje mogą stać się przyczyną odrzucenia twojej aplikacji.

Interesujące jest, że wysyłanie CV, które nie ma żadnego związku z oczekiwaniami pracodawcy, jest przykreślanie powszechne. Jeśli zależy ci na zatrudnieniu w konkretnej firmie, warto zainicjować kontakt, zamiast czekać na pojawienie się odpowiedniego ogłoszenia. Często firmy nie publikują ogłoszeń o wszystkich dostępnych stanowiskach, więc twoje CV może już być tam na miejscu nawet przed resztą konkurencji.

Lokalizacja pracodawcy

Zwróć uwagę, gdzie ma siedzibę potencjalny pracodawca. Możliwość komfortowego dojazdu to istotny aspekt, który wpływa na satysfakcję z pracy. Unikniesz rezygnacji z pracy z powodu zbyt długiej drogi do biura, niezależnie od tego, jak atrakcyjna jest oferta.

Unikaj wielokrotnego aplikowania do tej samej firmy

Upewnij się, czy nie wysłałeś już swojego CV w odpowiedzi na to ogłoszenie. Firmy często zamieszczają swoje oferty w różnych serwisach lub publikują je regularnie. Wysyłanie swojego CV wielokrotnie w odpowiedzi na to samo ogłoszenie może zaszkodzić twojej wiarygodności jako potencjalnego pracownika.

Podziel swoją uwagę między różne stanowiska

Jeżeli pragniesz pracować w firmie, która prowadzi rekrutację do wielu stanowisk, nie aplikuj do wszystkich na raz. Zazwyczaj te same osoby obsługują cały proces rekrutacyjny. Aplikowanie na kilka stanowisk naraz może tworzyć obraz kandydata, który nie jest do końca pewny swojego wyboru. Istotne jest też, że różne wersje CV wysyłane do tego samego pracodawcy mogą wprowadzać niepotrzebną niejednoznaczność.

Zapoznaj się ze stroną internetową firmy

Przejrzyj stronę internetową firmy, aby lepiej zrozumieć jej profesjonalny profil i zdecydować, czy koresponduje on z twoimi ambicjami i oczekiwaniami. Dzięki temu unikniesz sytuacji, kiedy “za chwilę” zmienisz pracę, tłumacząc to sobie faktem, że “to nie jest to, czego oczekiwałem”.

Further reading

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *